Stopy ve sněhu
I. - úvodní informace | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Název: |
Stopy ve sněhu
|
||||||||
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
||||||||
Autor: |
Zuzana Pazdírková
|
||||||||
Věková skupina: |
Od: 10 Do: 13
|
||||||||
Přílohy | |||||||||
|
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Houbičky, studené barevné odstíny - remakol, štětce, suché pastely, tuš a dřívko. Obrázky stop ptáků.
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav anglicky, prezence. Zadání úkolu: Stopy ve sněhu, vyprávění o zimní krajině, o zvířátkách v lese i ve městě. Jakými barvami maluje zima? Zopakujeme si názvy studených barevných odstínů anglicky (pokud je ještě neznají, přikládám v příloze přehled). Nová slova jsou buď napsána již na tabuli, nebo je promítnu na obrazovce - viz příloha. Učitel je správně přečte - studenti po něm opakují. |
Hlavní část |
Hodina pokračuje v českém jazyce, studenti nanáší houbičkami studené barevné odstíny až pokryjí celý výkres. Než výkresy zaschnou máme čas na opakování anglických slov, případně zopakujeme barvy. V další hodině dokreslují studenti suchými pastely sněhové vločky, navátý sníh, led. Nakonec tuší nebo barvou dokreslují stopy zvířat na sněhu. Práce zafixujeme fixativem nebo lakem. |
Závěr |
Úklid třídy, hodnocení prací. |