Pořádáme florbalový turnaj
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Pořádáme florbalový turnaj
|
Předmět: |
Tělocvik
|
Autor: |
Martin Bauer
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
mantinely, lavičky, smetáky, papír, tužka, mikrofón a el. soustava, branka, dresy, píšťalka, míčky, florbalové hole, brankářské vybavení, plakáty s anglickými slovíčky a českými překlady.
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
V jedné hodině TV jsou žáci seznámeni se základními principy turnaje, s pravidly florbalu a s gestikulací rozhodčích v průběhu zápasu. Poté jsou žáci rozděleni do organizačních skupin. V rámci organizačních skupin jsou rozděleny úkoly pro jednotlivé žáky a skupiny žáků: je stanoveno, kdo bude u stolku zapisovačů, kdo má na starosti časomíru, kdo dělá podavače míčků atd. V průběhu tohoto seznamování s úkoly a funkcemi jsou žáci též seznámeni s anglickými termíny důležitými pro pořádání turnaje. Vždy uvedu důležité slovíčko v angličtině a poté přidám jeho překlad. Ve druhém kole říkám již jen anglické termíny a žáci se sami snaží říci správný český ekvivalent. |
Hlavní část |
Samotné pořádání turnaje probíhá v několika dnech a žáci se střídají v plnění jednotlivých úkolů. Žáci v průběhu turnaje připravují hřiště, pomáhají rozhodčím, mají služby u zapisovatelského stolku, dělají časoměřiče. Po skončení turnaje se celá hala uklízí, mantinely se skládají do kójí, uklízí se dresy a připravují na praní. V průběhu turnaje jsou po celé hale vyvěšeny plakátky s anglickými termíny a jejich českými překlady. V průběhu komentování pomocí mikrofonu se snaží komentátor (nejprve učitel, ale později i žáci) do českého textu vpravit a použít i anglická slovíčka, avšak vždy ve správném kontextu, a vždy jen ta, která jsou na plakátcích. |
Závěr |
Po skončení turnaje (trvá 6 hracích dní) si s žáky rozebereme, jak se turnaje a pořádání povedlo. Žáci mají za úkol ukázat v hale správnou věc vzápětí poté, co ode mne uslyší anglický termín. Na závěr zopakujeme všechna slovíčka z plakátku. |