Skok do výšky
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Skok do výšky
|
Předmět: |
Tělocvik
|
Autor: |
Martin Bauer
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
laťka, doskočiště, plakát s anglickou slovní zásobou a překladem do češtiny, spojovačka
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Seznámení se s náplní hodiny a s anglickými slovíčky pro tuto hodinu, která vyslovím a přidám k nim překlad. Poté si slovíčka ještě jednou říkáme a žáci sami zkouší, co si doposud zapamatovali. Slovíčka vylepím na zeď tělocvičny. Rozběhání (3 kola v hale) a rozcvičení (důraz na svalové skupiny a klouby dolních končetin). Příprava sportoviště - chystání doskočiště, laťky. Každý žák dostane za úkol, co má nachystat. Já chodím mezi pracujícími žáky a občas se zeptám na překlad anglického slovíčka či věty. Kdo si slovíčko osvojil, pokračuje a kdo neví, jde se podívat na plakátek, vrací se za mnou a řekne mi správný překlad. Jmenování skupinky žáků, kteří budou pomocníky při organizaci minizávodu. |
Hlavní část |
Žáci skákají přes laťku v nízké výšce. Na těchto skocích si mají rozvíjet svou osobní techniku. Opravuji každý pokus, je-li potřeba, ukážu chybu na názorné ukázce. Narazím-li při této činnosti na slovíčko, které patří do dnešní hodiny, řeknu ho česky i anglicky a po několika žácích chci, aby ho po mne opakovali - nejprve se pokusí o anglickou verzi (je-li třeba, opravím), poté přidají překlad. Minizávod organizuje zvolená skupinka žáků (vyvolávají soutěžící podle pořadí, rozhodují o uznání pokusu, zvedají laťku, zapisují výsledky). Dojde-li k použítí slova ze slovní zásoby dnešního dne, řeknu jeho anglický ekvivalent. Každý žák má tři pokusy na jedné výšce. Když skočí, skáče na vyšší výšce. |
Závěr |
Vyhlášení výsledků. Autoevaluace pořadatelské skupinky žáků. Na nástupu ještě jednou řeknu všechna anglická slovíčka pro dnešní den a žáci přidají rychle překlad. Poté rozdám krátkou spojovačku a žáci mají za úkol spojit dvojice, které k sobě patří (anglické slovo a jeho překlad). |