Ověření dovedností při práci se zvoleným prohlížečem
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Ověření dovedností při práci se zvoleným prohlížečem
|
Předmět: |
ICT
|
Autor: |
Dagmar Valášková
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
PC učebna s přístupem na internet.
Připravené a nakopírované přílohy. Tabule a fixy. |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav v obou jazycích po vstupu do učebny. Téma na tabuli anglicky, česky ústně. Prezence. Zápis do třídní knihy. |
Hlavní část |
Kvalita vyhledávání je závislá na tom, jak kvalitní dává odpovědi. Tedy jestli uživatel najde hledanou informaci na prvních místech odpovědí vyhledávače. Úvodem vyučující v řízeném rozhovoru se studenty shrne úkoly vyhledávačů a možnosti zadávání klíčových slov. Společně si uvedeme vlastní poznatky a zkušenosti s vybranými domácími a zahraničními servery pro vyhledávání. Studenti dostanou zadání úkolů (viz přílohy). Mají všichni vyhledat stejné informace v různých prohlížečích a porovnat jejich možnosti a grafické uspořádání. Po vysvětlení zadání studenti pracují samostatně, učitel dohlíží a případně studenty navede na možné řešení. |
Závěr |
Studenti vyhledané informace uloží do textového editoru a svoji složku zkopírují vyučujícímu na server školy pro následné vyhodnocení. Zpracování úkolu zabere téměř celou vyučovací hodinu. Proto novou slovní zásobu na konci hodiny jen společně projdeme a provedeme kontrolu výslovnosti. Studenti ji obdrží nakopírovanou (viz přílohy) a budou mít za domácí úkol se ji do příští hodiny naučit. |