Hoření
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Hoření
|
Předmět: |
Chemie
|
Autor: |
Naďa Kovářová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
nástěnný obraz s jednotlivými typy hasicích přístrojů
kahan, chemické kleště, hořčíková páska |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav anglicky Absence, zápis do třídní knihy Cíl hodiny - česky i anglicky |
Hlavní část |
Učitel demonstruje hoření na hoření hořčíku. Tento děj zapíše rovnicí, žáci určí oxidační čísla prvků, zopakují anglické výrazy pro oxidaci, redukci, oxidační číslo. Společně se žáky vyvodí podmínky nutné k hoření a objasní pojmy teplota hoření, teplota vzplanutí, hořlavá látka a oxidační činidlo. Odpovídající anglické výrazy zapisuje vyučující na tabuli. Základní hasicí přístroje a jejich princip vysvětlí pomocí nástěnného obrazu. |
Závěr |
Žáci se ve skupinách pokusí o překlad jednoduchých vět s novými pojmy. |