kyslík a jeho sloučeniny
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
kyslík a jeho sloučeniny
|
Předmět: |
Chemie
|
Autor: |
Jana Bednářová
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
KMnO4, peroxid vodíku, špejle
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav, pokyn k posazení a absence v angličtině. Cíl hodiny napsat anglicky na tabuli, česky i anglicky říct. |
Hlavní část |
Výklad o kyslíku probíhá v češtině, přičemž určité výrazy jsou řečeny a psány i v angličtině. Experiment: rozklad peroxidu manganistanem (džin z láhve), komentován učitelem. Experiment2: termický rozklad manganistanu (provádí vybraný žák s učitelem).Zasune špejli do "praskající" reakční směsi. |
Závěr |
Při opakování žáci uvádí i anglické pojmy, které byly napsány na tabuli a rozumí anglickým výrazům, které kantor používá. |