Renesanční tanec
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Renesanční tanec
|
Předmět: |
Hudební výchova
|
Autor: |
Milena Tomanová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
CD přehrávač, nahrávka tance
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Uvedení tématu - hodina je přípravou na renesanční slavnost, jejíž součástí byl i tanec - připomenutí informací z minulé hodiny. Učitel uvede příklady tanců z období renesance, tanec, který se budou studenti učit, se jmenuje allemanda. |
Hlavní část |
Učitel nejprve předvede jednotlivé pohyby, které se budou vyskytovat v tanci. Doplní zároveň anglické názvy: krok, poskok, úklona, kruh, dvojice - pár, držení za ruce, otočka, přísun, výpon atd. Studenti opakují jednotlivé pohybové prvky, poté je propojí pod vedením učitele v celý tanec. Prvky a celý tanec zkusí i s hudbou. Po jejich zvládnutí zkusí allemandu zatančit znovu s důrazem na snahu o vznešené držení těla a pěknou kulturu pohybu. |
Závěr |
Opakovací hra na závěr - učitel vyvolá dvojici, jeden student předvede pohyb, jiný má říct české i anglické pojmenování. Na závěr mají studenti anglicky popsat, jak se tančí allemanda. |