Druhá světová válka - obrat ve vývoji války
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Druhá světová válka - obrat ve vývoji války
|
Předmět: |
Dějepis
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
pracovní list Vývoj druhé světové války 1939 - 1941
dějepisný atlas |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- běžný začátek hodiny (TK, absence) - opakování učiva minulých hodin - žáci dostanou pracovní list a otázky k němu (na pracovním listu jsou zobrazeny mapy - v jejich rohu je pak časový údaj - měsíc a rok v angličtině), vyučující se žáky projde správné odpovědi a přeloží anglické názvy měsíců použité v mapách |
Hlavní část |
- výklad doprovázený prací s dějepisným atlasem 1) vyučující napíše na tabuli tři pojmy v anglickém jazyce (Rusko, Německo, východní fronta) 2) žáci jsou vyzváni, aby pojmy přeložili a uvedli, jaké bude téma dnešní hodiny a co už o dané věci vědí 3) výklad doprovázený prací v učebnici na téma obrat ve vývoji války - vyučující svůj výklad doprovází otázkami, na které se žáci v atlasech snaží najít odpověď 4) zápis do sešitu |
Závěr |
- opakování základních informací - žáci jsou vyzváni, aby uvedli (ve správném pořadí) nejdůležitější údaje o vývoji bojů na východní frontě a obratu ve vývoji války |