Druhá světová válka - holocaust
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Druhá světová válka - holocaust
|
Předmět: |
Dějepis
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
žádné
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- běžný začátek hodiny v českém jazyce (TK, absence, téma hodiny) - učitel položí otázku, co se jim/žákům honilo hlavou po návratu z exkurze |
Hlavní část |
- žáci se mají zamyslet a napsat slova, která se při exkurzi opakovala nejčastěji - společně srovnáme, zda se žáci ve svém výběru shodují - vybraná slova se žáci pokusí přeložit sami, pokud to nezvládnou, pomůže s překladem učitel - dále probíhá výuka běžným způsobem 1)zopakujeme jednotlivé fáze holocaustu a jejich typické znaky 2)připomeneme klíčové události a osobnosti spjaté s tímto jevem 3)zdůrazníme morální rozměr této problematiky 4)vztáhneme toto téma k současnosti, problematice rasismu, extremismu a neonacismu |
Závěr |
- v závěru hodiny můžeme žákům doporučit několik knih či filmů s tematikou holocaustu (např. Deník Anne Frankové, Schindlerův seznam, Všichni moji blízcí atd.) |