Systém savců I
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Systém savců I
|
Předmět: |
Biologie
|
Autor: |
Jana Nešporová
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Mapa světa
Video BBC Nejdokonalejší model, učebnice |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav, zápis do třídní knihy v AJ Opakování charakteristiky savců pomocí doplňovačky AJ - ČJ |
Hlavní část |
Výklad: Rozdělení savců podle vývinu mláďat (Ptakořitní, Vačnatci a Placentálové), stručný zápis do sešitu, důraz na propojení se zeměpisem - lokalizce výskytu primitivních savců. Vyučující v průběhu výkladu používá anglické výrazy, píše je na okraj tabule, studenti se učí výslovnost, slovíčka si zapisují. Sledování videa BBC o savcích. Film je dabovaný, uvádí ho David Attenborough. Studenti se snaží pochytit nové výrazy z jeho řeči, popřípadě podle probíraných slovíček odhadují, která z nich on používá. Film je možné stopovat, komentovat, popřípadě se studentů ptát (viz kvízové otázky). |
Závěr |
Zopakování nových pojmů pomocí rychlého kvízu: Které vejcorodé savce znáte? Kde žijí? Jak vypadají? Jak se rozmnožují? Které vačnatce znáte? Kde žijí? Jaké mají vlastnosti? jak se rozmnožují? Kdo je jejich přirozený nepřítel? Co je to placenta? Jaká rodí mláďata? |