Umíme si pomáhat?
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Umíme si pomáhat?
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Dagmar Kachlířová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 16
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
vyvěšené karty s českými i anglickými výrazy
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Anglický i český pozdrav. Seznámení s cílem hodiny. Motivační povídka o pomáhání si navzájem. |
Hlavní část |
Mluvní cvičení - žáci tvoří věty na dané téma, např. kdo, komu, kdy a jak pomohl. Během cvičení jsou žáci seznámeni s pojmem "pomoc" v AJ, připomeneme si, kde již toto slovo slyšeli (filmy, písně apod.) Rozhovor ve dvojicích - jak si pomáháme, jak kdo někomu pomohl. Během rozhovoru žáci prochází třídu a všimají si karet s českými i anglickými větami na toto téma - použijí i tyto věty ve svém rozhovoru, na notebooku mají možnost poslechnout si, jak zní věta v AJ (také od učitele). Krátká slohová práce na téma : "Umíme (si) pomáhat?" - písemně do sešitu. |
Závěr |
Sebehodnocení žáků - žáci utvoří řadu, podle toho, jak sami zhodnotí svoji práci v hodině, např. u dveří - pracoval jsem výborně, uprostřed - docela to šlo, na konci - dnes mi to nešlo. Všichni zopakují slovo "pomoc" v AJ. Rozloučení v anglickém i českém jazyce. |