Symbolismus a dekadence
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Symbolismus a dekadence
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
čítanka Fraus 9
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- běžný začátek hodiny (TK, absence, náplň hodiny) - opakování učiva předchozích hodiny (např. prokletí básníci) |
Hlavní část |
- výklad učiva - typické znaky symbolismu a dekadence (forma - verš, zvuková stránka, symboly apod., obsah - témata, typické motivy, míra subjektivity apod.), čeští představitelé - zápis do sešitu - práce s texty v čítance - ukázky z díla Karla Hlaváčka a Jiřího Karáska ze Lvovic - žáci se snaží doložit na textu typické znaky symbolismu a dekadence, vyjadřují své vlastní pocity z četby - žáci mají za úkol říct a napsat na tabuli, které anglické výrazy, které už znají z dřívějška, by mohli použít také v této hodině (např. báseň, básník, lyrický) - poté jsou žáci vyzváni, jestli by zvládli uvést některé anglické výrazy, které by se týkaly přímo symbolismu a dekadence. Pokud to zvládnou, napíší na tabuli. Pokud ne, vyučující je vyzve, aby je uvedli alespoň v českém jazyce, a přeloží je sám (vysloví i zapíše na tabuli) |
Závěr |
- žáci si nové anglické výrazy barevně zaznačí do českého zápisu, nebo si je zapíší stylem poznámka pod čarou (oddělí si spodní čtvrtinu stránky, kterou použijí jako slovníček) |