G. Orwell - 1984 - úvod spojený s diktátem
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
G. Orwell - 1984 - úvod spojený s diktátem
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
čítanka Fraus 9
sešit |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- běžný začátek hodiny (TK, absence, náplň hodiny) - hodina kombinuje prvky literatury (opakování učiva, G. Orwell a jeho dílo), slohu (zadání slohového úkolu, diskuse, argumentace) a jazyka (diktát) - vztah literatury a dění ve světě - formou otázek učitele a odpovědí žáků opakujeme reakci literatury na 1WW a díla, která se této tematice věnují - překlenutí k totalitním režimům - upozorníme žáky, že literatura reagovala i na další události 20. století - např. existenci totalitních režimů |
Hlavní část |
- G. Orwell - výklad učitele o autorovi - děj Farmy zvířat - pokud zná někdo ze studentů, převypráví děj žák, jinak tak učiní učitel - diktát - úryvek z knihy 1984 - diskuse - pravděpodobné téma knihy - žáci mají na základě diktovaného úryvku vyjádřit svůj názor na to, co je tématem knihy, svůj názor mají vyargumentovat; učitel klade doplňující a zpřesňující otázky - učitel vyvěsí na tabuli čtyři hesla v AJ, která byla obsažena v úryvku, žáci si je opíší a přeloží do češtiny (viz příloha) - diskuse na téma, zda žáci souhlasí s tvrzeními, svůj názor mají za úkol vyargumentovat |
Závěr |
- závěr - zadání domácího úkolu - krátká úvaha na jedno z hesel Strany |
Slovní zásoba | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|