Komplexní jazykový rozbor
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Komplexní jazykový rozbor
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
sešit
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- běžný začátek hodiny - pozdrav, zápis do TK, absence - seznámení s obsahem hodiny |
Hlavní část |
- na tabuli zapíšeme vybrané anglické výrazy, ptáme se, kterým již žáci rozumí, u zbylých doplníme ekvivalenty (počet slovíček rozlišíme podle úrovně žáků - viz příloha) - dále probíhá hodina dle plánu v českém jazyce - nadiktujeme žákům větu či souvětí (dle úrovně žáků), žáci si vymění sešity a zkontrolují si navzájem pravopis, pro jistotu pak projdeme celou větu či souvětí ještě jednou společně - postupně zadáváme úkoly k textu - např. určit slovní druhy, větné členy, věty hlavní a vedlejší - u českých pojmů, ke kterým jsme si na začátku hodiny uvedli anglické výrazy se zastavíme a necháme žáky zopakovat anglické slovíčko |
Závěr |
- zhodnocení práce, zadání domácího úkolu |