Komplexní jazykový rozbor a opakování pravopisu
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Komplexní jazykový rozbor a opakování pravopisu
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
učebnice Fraus
sešit |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- pozdrav, zápis do třídní knihy, absence - uvedení a zápis vybraných anglických výrazů do sešitu (systém poznámky pod čarou), na základě těchto slov žáci vyvozují náplň hodiny |
Hlavní část |
- opakování pravopisu - krátký diktát (doporučujeme vybrat jedno z pravopisných cvičení v příručce pro učitele k učebnici Fraus - libovolný ročník) - komplexní jazykový rozbor - dle úrovně žáků a vlastního cíle vyučující vybírá úkoly z nabídky v příloze (práci lze připravit předem a žákům materiály rozdat a nechat je pracovat samostatně, nebo vstupní text napsat na tabuli a společně plnit jednotlivé úkoly), doporučujeme vybrat úkoly ze všech vrstev jazyka (zvuková stránka, tvarosloví, slovo a slovotvorba, syntax, stylistika) - během hodiny jsou žákům připomínány anglické ekvivalenty českých slov, popř. žáci jsou tázáni, jak zní anglický ekvivalent českého výrazu |
Závěr |
- zhodnocení práce - nejčastější chyby, úroveň zvládnutí učiva, aktivita žáků - zadání úkolu - vybereme z nabídky v příloze další úkoly k textu |
Slovní zásoba | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|