Biblické příběhy
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Biblické příběhy
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
čítanka Fraus 7
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- pozdrav, zápis do třídní knihy, absence - seznámení s obsahem učiva hodiny - opakování vybraných pojmů literární teorie - učitel napíše na tabuli české výrazy, žáci je jdou napsat na tabuli anglicky - seznámení žáků se způsobem zaznamenávání anglických výrazů (způsobem poznámka pod čarou - spodní čtvrtinu stránky v sešitě si žáci od zbytku stránky oddělí čarou, tuto spodní část používají pak jako "slovníček") |
Hlavní část |
- úvod k biblické literatuře - brainstorming - žáci říkají pojmy, jména, místa apod., která je napadnou, když se řekne bible, učitel zaznamenává v českém jazyce na tabuli - překlad vybraných pojmů z tabule do anglického jazyka - žáci se pokouší přeložit sami, kde neví, pomůže vyučující, který uvádí také správnou výslovnos a zároveň zapisuje na tabuli jinou barvou k českým ekvivalentům (pokud jsou žáci zdatnější, můžeme jim dát k porozumění - ne k překladu - anglický text o bibli - viz příloha) - četba a práce s textem - stvoření světa - pokládáme otázky k textu, vedeme žáky ke srovnání např. s čínským mýtem o stvoření světa |
Závěr |
- zápis do sešitu - ústní opakování anglických výrazů |