Abeceda
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Abeceda
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Dagmar Kachlířová
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
tabule, karty se slovy, slovníky, encyklopedie
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav v anglickém jazyce. Seznámení žáků s cílem hodiny a její náplní. Motivace žáků - Komu zavoláme? (vyhledávání v telefonním seznamu). |
Hlavní část |
Hodina probíhá v českém jazyce. Žáci jsou poučeni o výrazu abeceda v angličtině. Formou říkanek a her se žáci naučí vyjmenovat abecedu zpaměti. Z tabule žáci opisují výrazy a snaží se je řadit do sešitu podle abecedy. Ve dvojicích řadí karty se slovy podle abecedy. Vyhledávání výrazů podle abecedy ze slovníků a encyklopedií. V průběhu hodiny se žáci naučí říct anglicky, že se učí a říkají abecedu. |
Závěr |
Shrnutí učiva - zopakování abecedy zpaměti. Žáci se seřadí do řady podle abecedy. Společné odříkání naučených anglických výrazů. Rozloučení v anglickém jazyce. |