Pan Kaplan má třídu rád
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Pan Kaplan má třídu rád
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
čítanka Fraus 8
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- běžný začátek hodiny (TK, absence, náplň hodiny) - opakování vybraných pojmů z minulých hodin - žáci spojují české a anglické výrazy (viz příloha) |
Hlavní část |
- četba a práce s ukázkou v čítance - Leo Rosten - Pan Kaplan má třídu rád - rozbor kompozice, prvků, z kterých plyne komický účinek,analýza jazykové stránky a s ním související vztah originálu a překladu, osobnost překladatele Antonína Přidala a jeho přístup k převedení textu do českého jazyka - využijeme předchozí části hodiny jako oslího můstku k diskusi na téma překladu, jeho úskalí atd., rozdíly mezi překladem prózy a poezie - zápis do sešitu, vybrané výrazy jsou překládány do angličtiny |
Závěr |
- krátká diskuse o aktuálních čtenářských zážitcích |