E. M. Remarque
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
E. M. Remarque
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
čítanka - Fraus pro 9. ročník
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- běžný začátek hodiny (TK, absence, náplň hodiny) - úvod k tétmatu zachycení první světové války, obecně diskuse o vztahu literatury a reality, dění kolem (učitel klade otázky, žáci reagují, učitel se snaží diskusi posouvat dále, dává návodné otázky apod.) |
Hlavní část |
- učitel na tabuli napíše výrazy v anglickém jazyce a požádá žáky o překlad (nechá je,aby tam sami dopsali překlad), ptáme se, proč zrovna tato slovíčka, o čem asi bude dnešní ukázka (snažíme se,aby žáci vyvodili co nejvíce - nevadí, když to nebude zcela odpovídat - necháme je, aby co nejvíce rozvíjeli své úsudky a hlavně je zdůvodňovali) - E. M. Remarque - učitel stručně představí autora a knihu Na západní frontě klid - necháme žáky, aby si v tichosti, sami pro sebe přečetli v čítance ukázku z románu Na západní frontě klid - následuje práce s ukázkou, otázky k textu - učitel klade otázky, žáci odpovídají, své odpovědi podkládají konkrétními pasážemi v textu - práce je zakončena zápisem do sešitu |
Závěr |
- opakování anglických výrazů - učitel říká anglické či české pojmy, žáci uvádí překlad |