Podstatná jména
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Podstatná jména
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
učebnice Fraus 6
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- běžný začátek hodiny (TK, absence, náplň hodiny) - opakování vybraných pojmů - podstatná jména, podstatná jména obecná, vlastní, konkrétní, abstraktní - učitel klade otázky, žáci odpovídají - procvičování - práce s učebnicí - žáci roztřídí podstatná jména na konkrétní a abstraktní |
Hlavní část |
- opakování mluvnických kategorií podstatných jmen - žáci mají za úkol vyjmenovat mluvnické kategorie podstatných jmen, vyučující je zapisuje na tabuli, odlišnou barvou připíše také anglické ekvivalenty daných pojmů - diskuse - jak se liší podstatná jména v českém a anglickém jazyce (skloňování apod.) - procvičování mluvnických kategorií v praxi - žáci vypracují cvičení z učebnice do sešitu, určí mluvnické kategorie |
Závěr |
- na závěr rozdáme žákům cvičení (viz příloha), ve které mají vytvořit správné dvojice českých a anglických výrazů, které se týkají mluvnických kategorií sloves - zadání domácího úkolu - zadání dobrovolného domácího úkolu - pod tabulkou, kterou dostali žáci k vypracování, jsou uvedeny názvy českých vzorů podstatných jmen, žáci mají za úkol tyto pojmy přeložit |