Literatura s tematikou holocaustu - Jiří Orten, Petr Ginz
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Literatura s tematikou holocaustu - Jiří Orten, Petr Ginz
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
čítanka Fraus 8
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- běžný začátek hodiny (TK, absence, náplň hodiny) |
Hlavní část |
- výklad - jak literatura reaguje na dění kolem sebe (příklady z 20. století - první světová válka, druhá světová válka, totalitní režimy) - způsoby zachycení tematiky holocaustu, žáci se pokouší uvést díla (literární či filmová), se kterými se na toto téma setkali, snaží se stručně shrnout děj (např. Schindllerův seznam, Deník Anne Frankové apod.) - příběh P. Ginze a jeho tvorba - výklad učitele a práce s čítankou - ukázky z tvorby - příběh J. Ortena a jeho tvorba - výklad učitelea práce s čítankou - ukázky z tvorby - žáci se pokouší vystihnout shody a rozdíly týkající se obou osobností (např., věnovali se poezii, zemřeli mladí x rozdílné okolnosti smrti) |
Závěr |
- překlad jednoduchých vět o obou osobnostech (Byli mladí, když druhá světová válka začala. Byli židé. Zemřeli během druhé světové války.) - překlad dalších vybraných slov týkajících se P. Ginze a J. Ortena - opakování pojmů - básník, báseň, verš, rým |