Během pobytu se zapojili do výuky formou zvaných přednášek a workshopů pro australské kolegyně, kolegy a studující. Výzkumná spolupráce se zároveň zaměřila na přípravu odborných studií, z nichž jedna byla nedávno publikována v prestižním mezinárodním časopise Teaching and Teacher Education.
Studie s názvem Teachers' inclusive core practices and all students’ perspectives vychází z longitudinálního etnografického výzkumu, který zahrnoval stovky hodin pozorování výuky a kontextualizující rozhovory s žákyněmi, žáky i vyučujícími na druhém stupni základní školy. Autoři v ní představují nový rámec tzv. jádrových inkluzivních strategií, které podporují efektivní zapojení všech žáků do výuky v heterogenní třídě. Zvláštní pozornost věnují autoři perspektivám žáků a žákyň, kteří poukazují na reálné výzvy při každodenním uplatňování inkluzivních strategií ve výuce. Profesor Sharma vysvětluje význam a přínosy studie zde.
Akademici aktuálně prohlubují spolupráci přípravou nových výzkumných projektů zaměřených na srovnání inkluzivních praktik učitelů a jejich vnímání ze strany žáků v českém a australském kontextu.
Petr Svojanovský a Jana Obrovská jsou součástí výzkumné skupiny Žákovská diverzita a diferenciace ve výuce působící na katedře pedagogiky se dlouhodobě věnuje výzkumu inkluzivního vzdělávání a možnostem, jak efektivně reagovat na žákovskou rozmanitost. Cílem je naplňovat vzdělávací potřeby všech žákyň a žáků tak, aby měli rovné příležitosti k úspěchu ve školním prostředí.