Nově zahájená kvalifikační řízení
V průběhu května a června byla na Pedagogické fakultě MU zahájena tři kvalifikační řízení. Po předložení návrhů vědecké radě fakulty byla členy a členkami VR pro každé řízení schválena komise.
Cílem webinářů je poskytnout pedagogickým pracovníkům, studentům VŠ a dalším zájemcům o tuto tematiku základní vhled do výuky češtiny a rovněž do problematiky začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) do českého vzdělávání.
Webináře budou zaměřeny především na práci s žáky z Ukrajiny a proběhnou ve spolupráci Katedry českého jazyka a literatury, Katedry sociální pedagogiky a Institutu výzkumu školního vzdělávání.
Účastníci obdrží praktické informace k jednotlivým oblastem výuky, odkazy na dostupné materiály, tipy a metodická doporučení pro posílení kompetencí při každodenní práci s jedinci s OMJ, zejména žáky na ZŠ.
Webináře proběhnout dle přiloženého harmonogramu online přes Zoom a budou se věnovat aktuálním tématům této problematiky.
Odkaz pro připojení bude vždy zveřejněn v termínu aktuálního tématu.
Účastnický poplatek je hrazen z projektu, který je financován z příspěvku MŠMT (Ukazatel I) poskytnutý MU z Programu na podporu strategického řízení vysokých škol (dále jen PPSŘ) pro roky 2022-2025.
4.
Z čeho učit? Jaký je rozdíl mezi češtinou pro Čechy a češtinou pro děti s OMJ. Rozdíly ve výuce věkových skupin
(Mgr. et Mgr. Radim Ošmera)
5.
Využití alternativních metod ve výuce češtiny pro žáky s OMJ
(Mgr. Hana Svobodová, Dr. phil.)
8.
Komunikace s cizincem – neverbální a verbální komunikace v češtině (principy, simplifikace, doporučení)
(Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D.)
V průběhu května a června byla na Pedagogické fakultě MU zahájena tři kvalifikační řízení. Po předložení návrhů vědecké radě fakulty byla členy a členkami VR pro každé řízení schválena komise.
Centrum pro transfer technologií (CTT) MU nabízí letní vzdělávání orientované na transfer technologií a související oblasti (např. ochrana duševního vlastnictví, právní problematika, komercionalizace, řízení projektů apod.). Čtěte více.