Závěrečné práce - BP, DP a další




Specifické cíle oboru Speciální pedagogika


  • Student/ka prokáže schopnost orientovat se v aktuálních otázkách oboru speciální pedagogika, umí jasně a srozumitelně vymezit téma své práce (výzkumu), popsat výchozí stav poznání a navrhnout adekvátní metody řešení, jasně a logicky vytvořit název práce.

  • Student/ka dovede pracovat s adekvátními primárními a sekundárními studijními prameny, citovat je dle platných norem a v souladu s etikou vědecké práce. Je schopen/a vést diskusi a polemizovat s autory, vyvozovat vlastní závěry a doporučení.

  • Student/ka umí navrhnout vlastní kvantitativní nebo kvalitativní výzkumné šetření, včetně jasného vymezení cílů a volby adekvátních výzkumných metod ve vztahu k charakteru zkoumaného jevu, pracovat s příslušnou metodou, včetně dovednosti analyzovat kvantitativní a kvalitativní data (údaje) a vhodným způsobem je interpretovat a vyvozovat závěry.

  • Student prostřednictvím tvorby vlastního textu prokáže kompetence stylistické, je schopen vytvořit odborný text, udržuje logickou linii kompozice práce bez gramatických chyb.

  • Student/ka prokáže schopnost dobře klást otázky a řešit problémy nekonvenčním způsobem, formulovat nové myšlenky a závěry práce, které by přinesly alespoň dílčí nové poznatky o zkoumaném jevu, nebo by obohatily (nové) metodologické (v oblasti výzkumu) nebo metodické postupy (v oblasti edukace), a to ve vztahu k jasně definovaným a vymezeným cílovým skupinám (žáci ZŠ, studenti SŠ, skupiny se specifickými vzdělávacími potřebami atd.).



Jmenný seznam akademických pracovníků Katedry speciální pedagogiky – vedoucí závěrečných prací


  • Bartoňová

    • specifické poruchy učení (SPU)
    • inkluzivní vzdělávání
    • didaktiky předmětů pro žáky se SVP
  • Bazalová - MD

    • psychopedie
    • poruchy autistického spektra
    • Downův syndrom
  • Brožová - MD

    • specifické poruchy učení (SPU)
  • Bočková

    • logopedie
    • narušená komunikační schopnost
    • alternativní a augumentativní komunikace (AAK)
  • Bytešníková

    • logopedie
    • narušená komunikační schopnost
    • předškolní věk
  • Červenka

    • etopedie
  • Doležalová

    • surdopedie
  • Fialová

    • somatopedie
    • edukace dětí a žáků s chronickým onemocněním
  • Horáková

    • surdopedie
  • Kachlík

    • sociálně patologické závislosti
  • Kopečný

    • logopedie
  • Márová

    • specifické poruchy učení
  • Nováková Jana - MD

    • poruchy autistického spektra
  • Opatřilová

    • somatopedie
    • edukace jedinců s více vadami
    • integrativní/inkluzivní vzdělávání žáků s tělesným postižením
  • Pipeková

    • psychopedie
  • Pitnerová

    • surdopedie
    • informační technologie a její využití pro osoby se zdravotním postižením
  • Röderová

    • oftalmopedie
  • Řehulka

    • psychologie
  • Sedláčková - MD

    • specifické poruchy učení
  • Vítková

    • somatopedie
    • edukace jedinců se souběžným postižením více vadami
    • inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP)
  • Vojtová

    • etopedie
  • Zámečníková

    • somatopedie
    • pracovní uplatnění osob s tělesným postižením



Jmenný seznam akademických pracovníků IVIV – vedoucí závěrečných prací

  • Gajzlerová

    • specifické poruchy učení
    • digitální a multimediální technologie u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
  • Pančocha

    • speciální andragogika (problematika osob s postižením)
  • Procházková

    • somatopedie
    • speciální andragogika osob se zdravotním postižením
  • Slepičková

    • sociální souvislosti postižení a nemoci
    • rodina a nemoc nebo postižení
  • Vaďurová

    • inkluzivní vzdělávání žáků na základní a střední škole
    • didaktické metody a formy práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) na ZŠ a SŠ
  • Vrubel

    • oftalmopedie



Formuláře




Verze pro tisk

© 2010 Katedra speciální pedagogiky, speciální pedagogika Brno