Sborník publikovaných příspěvků z konference Kurikulum v proměnách školy 20. - 21. 6. 2007 Pedagogická fakulta MU |
Zpět na úvodní stranu
prof. PhDr. Jarmila Skalková, DrSc.
Poznávání myšlenkových procesů žáků jako prostředek zvyšování účinnosti vyučování
SKALKOVÁ, J. Poznávání myšlenkových procesů žáků jako prostředek zvyšování účinnosti vyučování. In MAŇÁK, J.; JANÍK, T. (ed.) Absolvent základní školy. Brno : PdF MU, 2007, s. 31-34. ISBN 978-80-210-4402-9
Anotace: V souvislosti s analýzou obsahu vyučování je třeba též věnovat pozornost procesu vzdělávání. S oporou o teorii amerického psychologa M. C. Wittrocka se sleduje vliv učitelova působení na výkon žáka, a to na procesy vnímání, očekávání, pozornosti, motivace, atribuce, paměti, porozumění a zejména na postoje, strategie učení a na metakognitivní procesy. Výsledek ovšem závisí též na aktivitě žáků. Na úrovni žáků 9. ročníku základní školy lze očekávat zvládnutí těchto procesů.