Sborník publikovaných příspěvků z konference Kurikulum v proměnách školy 20. - 21. 6. 2007 Pedagogická fakulta MU |
Zpět na úvodní stranu
Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Projektování cizojazyčné výuky v pregraduálním vzdělávání učitelů
HANUŠOVÁ, S. Projektování cizojazyčné výuky v pregraduálním vzdělávání učitelů. In JANÍK, T.; KNECHT, P.; NAJVAROVÁ, V. (eds.) Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula. Brno : Paido, 2007, s. 35-40. ISBN 978-80-7315-153-9
Anotace: Příspěvek se zabývá projektováním výuky, které je hlavním tématem kurzu didaktiky
angličtiny v posledním semestru studijního programu Učitelství anglického jazyka na
PdF MU v Brně. Studenti v rámci tohoto předmětu projektují výuku angličtiny na druhém
stupni základní školy na dobu jednoho roku. Cílem kurzu je připravit studenty na jejich
budoucí roli tvůrců kurikula, kterou zdůrazňuje současná kurikulární reforma. Projektování
výuky jakožto syntetické téma odráží komplexní charakter vyučovacího procesu. Projekty
se zaměřují na přesvědčení a názory budoucích učitelů, cíle vyučování, jak je stanovují
současné vzdělávací dokumenty, analýzu potřeb, specifikaci obsahu a učebních materiálů,
metody výuky, řízení třídy, plán hodnocení, zohlednění žáků se specifickými potřebami a hodnocení
kurzu.