Tísňové linky
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Tísňové linky
|
Předmět: |
Zdravověda
|
Autor: |
Jiří Černý
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
DVD Štěstí přeje připraveným
Interaktivní tabule DVD přehrávač |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav: anglicky a česky. Vyučující přečte či poví nějakou dramatickou situaci, ze které je východiskem zavolání na jednu z tísňových linek a pomoc hasičského sboru, policie ČR či rychlé záchranné služby. Poté sdělí třídě obsahový cíl hodiny. Žáci jsou nyní naladěni na promítání DVD, ze kterého se doví, jak tyto linky fungují a jak jsou důležité. |
Hlavní část |
Výuka probíhá česky. Žákům je promítnuto na interaktivní tabuli video z DVD Štěstí přeje připraveným o tísňových linkách. Je zde na konkrétním příkladě znázorněno, jak všechny tři linky fungují a jakým způsobem spolupracují. Zdůrazněna je i funkce nové evropské tísňové linky k ohlášení jakékoliv mimořádné situace (112). Po shlédnutí videa následuje diskuze o konkrétních mimořádných či krizových situací, jejich možných způsobech řešení a využití konkrétní linky tísňového volání. Vyučující v této fázi hodiny vyobrazí na interaktivní tabuli nová anglická slovíčka s jejich českými ekvivalenty. S žáky si je nejméně dvakrát přečtou po sobě a procvičí jejich výslovnost. |
Závěr |
V diskuzi na konci hodiny si žáci s vyučujícím zopakují to nejpodstatnější z tématu i všechna nová slovíčka. Ten si tak ověří, na kolik procent se každému žákovi podařilo splnit oba cíle hodiny. Rozloučení: anglicky a česky. |