Secese - ornamenty
I. - úvodní informace | |||||
---|---|---|---|---|---|
Název: |
Secese - ornamenty
|
||||
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
||||
Autor: |
Jana Ševčíková
|
||||
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
||||
Přílohy | |||||
|
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Lepidlo na tapety, noviny, tvrdý papír, tužka, předlohy slohů
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Přivítání - pozdrav dvojjazyčně Prezence - anglicky i česky Seznámení s úkolem a technikou kašírování, motivační rozhovor |
Hlavní část |
Příprava lepidla - tapetové lepidlo dle pokynů na papírovém obalu rozmíchají žáci v nádobě s teplou vodou Předkreslení návrhu tužkou - žáci se inspirují ornamentálními dekory secese. Úkolu předchází beseda o secesi, obrazová dokumentace o secesi. Kašírování - seznámení s touto technikou probíhá prostřednictvím tématu secese a ornamentální výzdoby tohoto období. Žáci navrhují nástěnnou výzdobu ve stylu secese, na velké formáty kreslí a poté lepí z novinových papírů formou kašírování obrazce ze spirál, vlnovek, kruhů a čar. Anglická slovíčka si žáci upevňují po celou hodinu - jsou napsána na nástěnných plakátech v učebně. |
Závěr |
Zhodnocení splněného úkolu. Přezkoušení nových termínů a pojmů probíhá při odchodu z učebny. Každý žák seskládá správně dvojice povelů a tvarů, např. na učitelském stole. Úklid pomůcek a učebny - povely dvojjazyčně: Kdo je služba? Končíme a uklízíme. Ukliď si pomůcky. |