Svět umění - detail
I. - úvodní informace | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Název: |
Svět umění - detail
|
||||||||
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
||||||||
Autor: |
Zuzana Pazdírková
|
||||||||
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
||||||||
Přílohy | |||||||||
|
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Barevné reprodukce (kalendáře), hledáček z papíru, temperové barvy, štětce, papíry.
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav anglicky, prezence. Budeme potřebovat různé barevné kalendáře s reprodukcemi. Pomocí tzv. hledáčku (vystřižený čtvereček ve výkrese) si každý student najde zajímavý detail z reprodukce obrazu (např. Impresionisté, Postimpresionisté, Marc Chagall a jiné). Hledáček si připevníme lepící páskou. Nová slova si promítneme na obrazovce a nahlas je společně přečteme. |
Hlavní část |
Studenti si překreslí vybranou část obazu na výkres tužkou. Mají za úkol namíchat stejné barvy, které se vyskytují na díle. Během práce si povídáme o malířích, jejichž práce jsme pro malování detailu zvolili. (Diskuse probíhá v českém jazyce). Namalovat celý detail nám bude trvat cca 2 výtvarné výchovy. Studenti pracují samostatně. Při diskusi učitel zopakuje nová slova, která jsou na obrazovce. Při práci se vrátíme i k odstínům barev, učitel promítne na obrazovce panel s barvami a ústně si je probereme. |
Závěr |
Hodnocení prací, úklid třídy. Na obrazovce promítnu česká slovíčka - doplníme si je anglicky společně (viz příloha). |