Člověk, kresba postavy
I. - úvodní informace | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Název: |
Člověk, kresba postavy
|
||||||||||
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
||||||||||
Autor: |
Zuzana Pazdírková
|
||||||||||
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
||||||||||
Přílohy | |||||||||||
|
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Ukázky kreseb známých umělců (Slovník světové kresby a grafiky), Kalendáře Leonardo da Vinci a Michelangelo. Obrázky z www.google.cz.
Balicí papír, kreslící deska, lepící páska, uhel, rudka, špejle, plastická guma, fixační sprey. |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Úvod do hodiny, prezence. Ukázka lidské postavy - nákres na tabuli, nebo promítnutí na plátno (příloha v jpg.) a vysvětlení proporcí lidského těla. Ukázky kreseb významných malířů. (Výslovnost jmen anglických malířů - konzultovat s jazykovou poradkyní.) Jednotlivé části lidského těla si pojmenujeme českými i anglickými výrazy. Nová anglická slova napíše vyučující buď na tabuli, nebo je opět promítne na obrazovce nebo plátně v učebně (příloha). |
Hlavní část |
Kreslíme podle živého modelu. Studenti si připraví desky na stojany, přilepí si balicí papír a začneme pracovat. Poměřujeme jednotlivé části pomocí špejle, přenášíme rozměry na papír. Studenti pracují samostatně, učitel je obchází a radí jim v českém jazyce. Kresba lidské postavy trvá cca 2 hodiny. Během práce si ústně opakujeme nové výrazy. Zdroje obrázků: http://kultura.idnes.cz/videnska-albertina-vystavuje-michelangela-prevazuji-muzske-akty-p96-/vytvarneum.aspx?c=A101007_09 http://echostains.wordpress.com/2009/04/15/happy-birthday-leonardo-and-hart-benton/pillar8-thought-and-art-vitruvian-man-le http://www.google.cz/imgres?q=Polykleitos,+Doryforos&hl=cs&biw=1024&bih=605&tbm=isch&tbnid=AuCXSZkm-U_0wM:&imgref |
Závěr |
Hodnocení prací, úklid třídy. Na připravený nákres lidské postavy (obkreslený jeden ze studentů na velký formát papíru) připíšeme společně jednotlivé názvy částí lidského těla. Postavu v dalších hodinách doplníme dalšími výrazy, vymalujeme a vystavíme ve třídě. Ostatní slova si zopakujeme už jen ústně. |