Linoryt - tisk
I. - úvodní informace | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Název: |
Linoryt - tisk
|
||||||
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
||||||
Autor: |
Jana Ševčíková
|
||||||
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 14
|
||||||
Přílohy | |||||||
|
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Podložka, staré noviny, váleček na linoryt, grafický lis, olejové barvy, špachtle
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Přivítání - pozdrav: Hello! Sit down, please. Prezence: Who is absent? Seznámení s úkolem - práce navazuje na hodinu přípravy matrice, žáci tedy už mají základní povědomí o této technice. Mají již vyřezanou a nachystanou předlohu k tisku. |
Hlavní část |
Tisk - žáci postupně přistupují ke grafickému lisu, připravují si výkresy a matrice k tisku. Učí se pracovat s olejovými barvami, grafickým lisem. Hotové tisky odkládají na sušáky ve třídě. Seznámení s novými slovíčky - nová slovíčka vidí na obrázcích na magnetické tabuli, nejprve si je vyslechnou od vyučující, poté je nahlas zopakují. Ve volné chvíli si dva z obrázků s pomůckami nakreslí, doplní je anglickým překladem a českým popisem. Hotové obrázky si pověsí v učebně výtvarné výchovy na nástěnku s pracemi žáků. |
Závěr |
Úklid učebny a pomůcek Závěrečné shrnutí hodiny - zda se práce vydařila, byla náročná či je tato technika zaujala. Znalost slovíček si vyučující ověří na závěr hodiny. Zahrají si tzv. zamrzlíka. Vyučující řekne slovíčko česky, děti pohotově překládají. Kdo řekne slovíčko první, může odcházet. |