Čínská kaligrafie I
I. - úvodní informace | |||||
---|---|---|---|---|---|
Název: |
Čínská kaligrafie I
|
||||
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
||||
Autor: |
David Baránek
|
||||
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
||||
Přílohy | |||||
|
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
štětce, tuš, akvarelový papír, tužka,kopie mistrů, tabule
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav anglicky, téma hodiny česky i anglicky, anglická slovní zásoba napsaná na tabuli před hodinou. |
Hlavní část |
Výklad k tématu a zadání úkolu probíhá česky, důležité výrazy jsou překládány do angličtiny, jsou ukázány na tabuli, přečteny a jednotliví žáci je nahlas opakují. Před samotnou výtvarnou prací proběhne učební hra, která pomůže procvičit novou slovní zásobu a zároveň procvičit a uvolnit ruku před kaligrafickou prací. Vzhledem k tématu písma má hra přispět k rozlišení zvukové a písemné složky slovní zásoby. Učební hra: žák si stoupne tak, aby měl před sebou dostatek místa, štětcem ve vzduchu píše jednotlivá anglická slova, která učitel nahlas vyslovuje, uvědomuje si jejich grafickou podobu, prostorovost písma, souvislost mezi tělem, rukou a tvořeným obrazem: - písmo - znak - linka - prostor - ruka |
Závěr |
Zaznamenání nové slovní zásoby do portfolia. Zadání domácího úkolu: vytvoření básně haiku s použitím minimálně 6 probíraných anglických slovíček. |