Koření - zvětšenina
I. - úvodní informace | |||||
---|---|---|---|---|---|
Název: |
Koření - zvětšenina
|
||||
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
||||
Autor: |
Jana Ševčíková
|
||||
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
||||
Přílohy | |||||
|
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Tužka, tuš, pastel, pastelky
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Přivítání - pozdrav anglicky i česky Prezence - na otázku Who is absent? plynule odpovídají. Zadání úkolu + motivační otázky: Vaříte doma? Co umíte uvařit? Baví vás vařit? Jaké jídlo připravujete nejraději? Žáci se tak postupně dostávají k samotnému zadání úkolu - detailní kresba koření. |
Hlavní část |
Práce na úkolu - žáci dostanou malý balíček, ve kterém je zalepená směs koření - badyán, nové koření, bobkový list, hřebíček ... Koření kreslí ve velkém zvětšení, stínují tužkou, pouze jeden kus koření nakreslí pastelkou. K tomuto úkolu se dozvídají nová slovíčka z oblasti gastronomie a několik pokynů z oblasti výtvarné výchovy. Slovíčka po vyučující nahlas zopakují - zároveň je vidí na tabuli na kartičkách, které pak použijí k závěrečnému opakování. Pokud je to možné, kartičky dostane každý žák pro vlastní potřebu. Doporučuji nalepit ve školních skříňkách, na místech, kde jiné učivo nemají. |
Závěr |
Prozkoušení slovíček - nová slovíčka si opakují na konci hodiny se spolužákem, dbají na správnou výslovnost a pravopis. Na úplný závěr rozloží kartičky s anglickými výrazy na hotový výkres (např. nakreslená skořice - kartička se slovíčkem cinamon). Vyučující projde a zkontroluje celou třídu. Úklid učebny - povely k úklidu dvojjazyčně. |