Portrét spolužáka
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Portrét spolužáka
|
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
Autor: |
Jana Ševčíková
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 14
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Temperové barvy, štětce, paleta, kelímek na vodu, hadr, podložka, kostra člověka, model lidské hlavy
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Přivítání - pozdrav anglicky i česky Prezence Otázky : Kdo chybí? - Who is absent? Seznámení s úkolem, motivace, pomocné otázky |
Hlavní část |
Práce na zadaném úkolu - vyučující žákům podá výklad o poměrech a prporcích částí lidského těla. Poté se zaměří na proporce lidské hlavy. Děti malují portrét. Zvláštností na této hodině bude malba prstem. Žáci nepoužívají štětce, ale malují přímo prsty - míchají jimi barvy a nanášejí je na výkres. Anglická slovíčka vidí žáci na modelech z přírodopisu - na kostře a na modelu hlavy. |
Závěr |
Závěrečná hra - děti se postaví, vyučující vyjmenovává jednotlivě anglická slovíčka částí těla - hlava, oko, uši, ruka, prst - děti ukazují - hra se opakuje a tempo zrychluje. Společné zhodnocení - žáci sami pohovoří o tom, co se jim podařilo, co je bavilo... Povely k úklidu pomůcek a učebny anglicky i česky. Rozloučení dvojjazyčně. |