Komiks (Ze života umělce)
I. - úvodní informace | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Název: |
Komiks (Ze života umělce)
|
||||||
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
||||||
Autor: |
Zuzana Pazdírková
|
||||||
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
||||||
Přílohy | |||||||
|
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Papír, tužka, tuš, redispero, vodové barvy, nůžky, obrázky děl autorů, komiksové bubliny.
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav,prezence. Z minulé hodiny měli studenti za DÚ najít životopis zadaného malíře (Slavíček, Medek, Boudník....) a sepsat si pár důležitých bodů k připravovanému komiksu. |
Hlavní část |
Studenti si rozdělí výkres na jednotlivá pole, vkreslují obrázky, vlepují bubliny (viz příloha), také mohou vlepovat obrázky děl jednotlivých autorů, které jsme si předem vytiskli. Komunikace probíhá v českém jazyce, texty z bublin si přeložíme do českého jazyka - promítnu je na tv obrazovce, nebo je mohu nakreslit na tabuli. Ostatní výrazy k tématu napíši na tabuli a během práce si je ústně projdeme. Komiks nejdříve nakreslíme, doplníme obrázky a bublinami a následně buď domalujeme vodovými barvymi, nebo pomocí lavírování vystínujeme tuší. |
Závěr |
Hodnocení prací. Upozorňuji na to, že komiks není možné stihnout během jedné hodiny. Proto rozšířím slovní zásobu i o další termíny. Vyučující si může vybrat, která slova použije. Nová slova si na závěr zopakujeme ústně. |