Portrét spolužáka
I. - úvodní informace | |||||
---|---|---|---|---|---|
Název: |
Portrét spolužáka
|
||||
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
||||
Autor: |
Zuzana Pazdírková
|
||||
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
||||
Přílohy | |||||
|
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Výkresy, tužka, špejle, plastická guma, suché pastely (nebo temperové barvy), ukázky portrétů významných malířů (Vincent van Gogh, Amadeo Modigliani, Leonardo da Vinci apod. - ukázky z časopisů "Malíři", Dějiny umění Pijoan, Slavné portréty apod
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav anglicky, prezence, vysvětelní úkolu v českém jazyce. Příprava na práci a rozesazení studentů. Studenti si sednou naproti sobě po dvojicích. Nachystáme si kreslící desky. Nová slova si ukážeme na obrazovce - nebo učitel nakreslí na tabuli lidskou hlavu a její části označí barevnými křídami v anglickém jazyce (příloha). Nová slova nahlas přečte a žáci po něm opakují. |
Hlavní část |
Samostatná práce podle pokynů učitele. Studenti se snaží zachytit podobu naproti sedícího spolužáka, vystihnout jeho charakteristické rysy (tvar očí, nosu, úst, vlasy apod...)Vyučující chodí mezi studenty a pomáhá jim. Během diskuse se žáky se vracíme k novým slovům a opakujeme si je. Pokud mají studenti hotový náčrtek hlavy, mohou začít portrét vymalovávat barvami. Práce na portrétu nám zabere přibližně 2 hodiny výtvarné výchovy. V první hodině slovíčka opakujeme ústně. |
Závěr |
Hodnocení prací, úklid třídy. Učitel rozdá na konci druhé hodiny připravený test na zopakování slovíček - viz příloha. |