Otisky
I. - úvodní informace | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Název: |
Otisky
|
||||||
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
||||||
Autor: |
Jana Ševčíková
|
||||||
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 14
|
||||||
Přílohy | |||||||
|
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Keramická hlína, podložka, váleček, štětce, kartáče, látky, knoflíky, nůžky, provázky, klíče, hřeben, tužky, ořezávátka
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Přivítání - pozdrav: Hello! Sit down, please. Prezence: Who is absent? Zadání úkolu - vzpomínka na dětství - otisky do písku, hlíny, sněhu - motivační otázky. |
Hlavní část |
Práce na úkolu - děti pracují s hlínou, vyválí si placky, postupně do hlíny otiskují předměty běžné potřeby, které mají při sobě nebo najdou v učebně. Po vypálení budou jednotlivé kousky tónovat burelem a po druhém výpalu vázat k sobě a tvořit obrazce. Slovíčka otištěných předmětů a nástrojů, které žáci použili, hledají ve slovníku. Vyučují jen usměrňuje a pomáhá najít ten správný výraz. Poté si děti vytvoří malé popisky s anglickým překladem. Ty pak přiloží k odpovídajícím otiskům. |
Závěr |
Závěrečná prezentace úkolu - děti ukáží spolužákům, jaké pomůcky k otiskům našli a jaká nová slovíčka se naučili. Prozkoušení probíhá po prezentaci celé třídy. Ve dvojicích si kartičky u otisků pomíchají a navzájem je správně přiřazují. Úklid učebny - povely dovjjazyčně. Rozloučení anglicky i česky. |