Stavebnice z odstínů
I. - úvodní informace | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Název: |
Stavebnice z odstínů
|
||||||
Předmět: |
Výtvarná výchova
|
||||||
Autor: |
Zuzana Pazdírková
|
||||||
Věková skupina: |
Od: 10 Do: 13
|
||||||
Přílohy | |||||||
|
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Výkresy, tužka, suché pastely. Přehled barev v anglickém jazyce, přílohy - barvy, tvary a test.
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav anglicky, prezence. Jednotlivé tvary nakreslí učitel na tabuli a označí anglickým názvem. Základní barvy si nejdříve ústně zopakujeme. Nové barvy si ukážeme na obrazovce (nebo na nějakém předmětu či oblečení dětí ve třídě). Přiřadíme si k barvám nové výrazy. |
Hlavní část |
Hodina probíhá v českém jazyce, během práce společně opakujeme nová slovíčka, barvy nazýváme aglicky. Studenti si z tvarů, které známe z dětské dřevěné stavebnice (je dobré si ji vzít na ukázku do školy) skládají známý motiv. V našem případě šlo o kostel před školou, který často kreslíme a také je vidět z okna budovy školy. Tvary jsou také nakreslené na tabuli a označené anglicky. Vyskládanou kompozici z daných tvarů pak studenti vykreslují odstíny buď studených nebo teplých barev. Snaží se vytvořit co největší počet různých odstínů jedné barvy. |
Závěr |
Práce zafixujeme fixativem. Studentům rozdá učitel krátký test z probraných slov. Tota prátce nám zabere více než jeden blok Vv. Proto přikládám více slov, které je možné rozdělit do více částí. (Např. v jedné hodině probrat tvary, v druhé pak barvy). |