Hrazda - komíhání, vzpory, sešin
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Hrazda - komíhání, vzpory, sešin
|
Předmět: |
Tělocvik
|
Autor: |
Martin Bauer
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
hrazda, žíněnka, žerď, magnézium, plakátek s anglickou slovní zásobou
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Nástup - zahájení hodiny, seznámení s náplní a s agnlickými slovíčky k tématu. Rozcvička - zahřátí svalů drobnou běhací hrou, protažení základních svalových skupin a rozhýbání důležitých kloubních spojení. Příprava cvičebního prostoru (instalace dvou hrazd a nošení žíněnek). V průběhu přípravy říkám anglické termíny a opakuji k nim české ekvivalenty, tak aby je žáci slyšeli. |
Hlavní část |
Cvičení na hrazdě - žáci se učí základní cviky (každý cvik pojmenuji anglicky): 1. komíhání - žáci se střídají a zkouší se na hrazdě "houpat", poté komíhat a bezpečně seskočit. Po seskoku z hrazdy se každého zeptám na jedno slovíčko, kdo neví, odbíhá ke zdi k plakátku a zpět ke mě a říká mi překlad. 2. Vzpory - současně cvičí druhá skupinka cviky ve vzporech (udržení ve vzporu, ručkování po hrazdě, střídavé odlehčování pravé a levé ruky). Po docvičení se každého zeptám na jedno slovíčko, kdo neví, odbíhá ke zdi k plakátku a zpět ke mě a říká mi překlad. 3. Sešin - žákům předvedu sešin a žáci sami (s případnou dopomocí) daný cvik zkouší udělat (průběžně opravuji chyby zvláště s důrazem na spr. provedení a zapojení břišních svalů v konečné fázi cviku). |
Závěr |
Opakování slovíček - žáci mají za úkol zereagovat na slovíčko tak, že předvedou daný cvik nebo ukáží na předmět. Kdo neví, běží se podívat na zeď s plakátkem, vrací se a řekne překlad. Úklid nářadí - při úklidu individuálně ověřuji pasivní znalost slovní zásoby. |