Přehazovaná – pravidla, základy
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Přehazovaná – pravidla, základy
|
Předmět: |
Tělocvik
|
Autor: |
Martin Bauer
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
volejbalová síť, volejbalové kůly, 10 volejbalových míčů, tabulka s hřištěm pro výklad pravidel, píšťalka, plakátky s anglickými termíny
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Nástup (seznámení s plánem hodiny). Rozcvičení a zahřátí těla (po úvodním rozklusání - 3 kolečka v hale - krátká hra na honěnou), rozcvička. Seznámení s anglickými slovíčky pravidel přehazované (na plakátku ukazuji anglická slovíčka a říkám k nim české ekvivalenty), poté plakátek vylepím na zeď haly. Na zeď vylepím i plakátek s frázemi a jednoduchými větami, které anglicky přečtu a poté připojím výklad, co daná věta znamená. Příprava hřiště s výkladem významu jednotlivých čar. |
Hlavní část |
Výklad pravidel a základních pojmů přehazované (žáci nejprve poslouchají pravidla, u výkladu sdělím vždy důležitý termín nejprve česky a poté anglicky). Žáci stojí na hřišti a společně procházíme jednotlivá pravidla a ukazujeme modelové situace. Poté zkoušíme tři cvičení: První cvičení: rychlé přihrávky na vlastní polovině, na pokyn rychlé přehození míče na polovinu soupeře. Druhé cvičení: podání z čáry pro podání - přijímající družstvo se snaží míč chytit. Třetí cvičení: učitel hází balóny přes síť a žáci se snaží míč chytit. V průběhu cvičení postupně vyzývám jednotlivé žáky, aby odběhli k plakátku s frázemi a větami a přečetli jednu frázi či větu podle vlastního výběru, ostatní žáci se snaží vysvětlit co daná věta znamená (jde o smysl věty ne o doslovný překlad), žák se vrací zpět do cvičení. |
Závěr |
Opakování anglických termínů (jedná-li se o název věci - žáci musí k dané věci doběhnout a dotkout se jí, jde-li o frázi či větu, žáci řeknou její význam. |