Plavání
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Plavání
|
Předmět: |
Tělocvik
|
Autor: |
Martin Bauer
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
puky, míč, stopky, deska s angl. slovíčky, plakát plaveckých stylů
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Žáci jsou rozděleni do dvou skupin (ne více než 15 žáků ve skupině - bezpečnost). Nástup - na nástupu si čteme anglická slovíčka z tabulky a říkáme si společně (žáci po mně opakují) jejich překlad. Zároveň žáky seznámím s anglickými výrazy pro základní plavecké styly (použiji vyrobený plakátek). Připomenutí pravidel bezpečnosti ve vodě a v bazénu. Žáci jsou rozděleni do dvou skupin. |
Hlavní část |
Žáci 5 min skákají z bloků a seznamují se s bazénem. Poté mají za úkol ukázat jednotlivé plavecké styly, které už znají a umějí. Každý má za úkol uplavat 50m (čas je měřen - pro orientaci). Nyní se skupiny vymění (opakuje se to stejné s druhou skupinou) Skupina, která doplavala, si hraje s míčem a freesbee na souši. Ve druhé části žáci zkouší hrát vodní pólo v hloubce, ve které dosáhnou na dno. V průběhu hlavní části vykřiknu anglické slovíčko a žáci mají zavolat český ekvivalent (nejrychlejší žáci při odpovědi jsou pochváleni; těch, kteří delší dobu nic neuvedli, se ptám osobně: "Martine, jak se řekne "plavat"?"). |
Závěr |
Na závěrečném nástupu opakujeme slovní zásobu pro tuto hodinu (já říkám české výrazy a žáci anglické) a vyhodnocujeme minizávody. Odchod do školy (po cestě opakování anglických slovíček podobně jako v hlavní části). |