Atletika - obecné pojmy
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Atletika - obecné pojmy
|
Předmět: |
Tělocvik
|
Autor: |
Martin Bauer
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
stopky, krikeťák, koule, štafetový kolík, tretry, plakátek se slovní zásobou a nakopírovaná spojovačka k opakování slovní zásoby na konci hodiny
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Vylepení plakátku s anglickými slovíčky a jejich překlady do češtiny (chodba před šatnami, v šatnách a na atletickém stadiónu). Nástup (seznámení s náplní hodiny a s anglickou slovní zásobou: dvakrát přečtu anglická slovíčka s jejich českými ekvivalenty; žáci stojí před plakátkem; potřetí říkám slovíčka v angličtině a žáci odpovídají správnými překlady a mohou se dívat na plakátek, pokud neví; poté zakryji plakátek a říkám anglická slovíčka počtvrté a žáci sami zkouší uvést překlad). Rozběhání (jedno kolo volný klus). Rozcvička (v průběhu rozcvičování řeknu anglické slovíčko a oslovím žáka, aby mi řekl překlad, když si ho ještě nezapamatoval, tak mu poradí někdo další; toto opakuji tolikrát, aby během rozcvičky se každý žák pokusil o překlad - některá slovíčka zazní i třikrát). |
Hlavní část |
Rozvržení a domluva s jednotlivými žáky, kterým chybí nějaké disciplíny, co budou v dnešní hodině plnit. Žáci samostatně plní disciplíny, které jim chybí k ukončení klasifikace. Na naší škole jsou pro každý ročník vypsány určité disciplíny, které musí žáci v průběhu pololetí absolvovat, jinak není možno uzavřít klasifikaci z tělesné výchovy. Vždy, když žák dokončí svůj klasifikační pokus, zeptám se ho na překlad anglického slovíčka. Když neuvede správný překlad, jde k plakátku a správný překlad si zjistí, poté přijde za učitelem a opraví se. |
Závěr |
Diskuse o klasifikaci. V šatně žáci dostanou spojovačku a mají za úkol spojit anglické termíny s jejich správnými překlady. Po vyplnění spojovačky s žáky rychle projedu její opravu. |