Atletika - dlouhé běhy
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Atletika - dlouhé běhy
|
Předmět: |
Tělocvik
|
Autor: |
Martin Bauer
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
stopky, plakát se slovíčky k dnešnímu tématu, doplňovačka určená k opakování
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Vyvěšení plakátku s anglickými slovíčky a českými překlady těchto slov a vět (šatna, chodba před šatnami, kde žáci čekají na TV o přestávkách). Nástup (seznámení s náplní hodiny a s anglickou slovní zásobou: ukazuji žákům plakátek se slovní zásobou; dvakrát přečtu anglické termíny a přidám k nim překlad, poté čtu slovíčka a věty potřetí a žáci zkouší sami přidávat překlad; anglická slovíčka čtu počtvrté a plakátek zakryji - žáci ještě jednou opakují pokusy o překlad). Rozběhání (běžecká abeceda). Rozcvičení se zaměřením na dolní končetiny a hybnost trupu - v průběhu rozcvičky občas řeknu anglický termín a vyvolám žáka, který řekne správný překlad. Taktická příprava před během (vysvětluji jakým tempem běžet, že žáci mají běhat u mantinelu, vysvětluji časy na jednotlivé známky). Dlouhé běhy běháme ve dvou hodinách TV, jednou běh na 1000m a poté cooperův test (dvanáctiminutovka). |
Hlavní část |
Žáci jsou rozděleni do dvou skupin (ve smíšené třídě: dívky a chlapci; ve třídě chlapců vytvořím dvě skupinky chlapců). Odstartuji první skupinu a při průběhu jim hlásím časy, aby věděli, jak na tom jsou. Druhá skupinka chlapců se připravuje a vyzvaní žáci mi odpovídají na dotazy typu: "Co znamená run?". Po doběhu první skupiny se zapisují časy do klasifikačních archů; průběžně se připravuje druhá skupina chlapců či dívek. Start druhé skupiny a diskuse o běhu s první skupinou. Zároveň se ptám žáků z druhé skupiny na jednotlivá anglická slova či věty z dnešní zásoby a oni říkají české ekvivalenty. |
Závěr |
Diskuse nad klasifikací a pocity z běhu. V šatně školy žáci dostanou doplňovačku a mají za úkol přiřadit správná čísla, která jsou u anglických termínů v jednom sloupci napsána, českým termínům v druhém sloupci. Po vyplnění doplňovačky s žáky rychle projedu její opravu. |