Skok vysoký - nominace na závody
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Skok vysoký - nominace na závody
|
Předmět: |
Tělocvik
|
Autor: |
Martin Bauer
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
laťka, doskočiště, motivační plakátek s obrázkem a anglickými výrazy
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Nástup (seznámení s náplní hodiny, seznámení s anglickými slovíčky pro tuto hodinu, předtím než žákům představím všechna slovíčka a jejich překlady, vyvěsím motivační plakátek a žáci sami zkouší odhadnout z obrázku, co znamenají základní slovíčka z oblasti skoku vysokého). Rozběhání (3 kola kolem haly) a rozcvičení (mobilizace trupu, důraz na rozcvičení dolních končetin). Příprava doskočiště, stojanů a laťky (v průběhu příprav říkám všechna pojmenování důležitých věcí pro skok vysoký v angličtině Př: Petr donese "bar"). |
Hlavní část |
Žáci absolvují 6 pokusů na výškách, které odpovídají jejich aktuálním dovednostem. Při pokusech dbám na to, aby žák prováděl techniku co nejlépe, korigujeme a vysvětlujeme si chyby, kterých se dopustil a poskytujeme návod k odstranění chyb. Nejčastější chyby: odraz ze dvou popř. opačné nohy, odraz daleko od laťky, nedostatečné prohnutí v zádech. V této fází, vždy když žák skočí a slézá ze žíněnky, zeptám se ho na význam jednoho anglického termínu dnešní slovní zásoby. Když žák neví význam, řeknu mu a celé třídě správný překlad. Krátký nominační závod v rámci třídy (na výšku jsou tři pokusy, kdo neskočí, končí). V průběhu čekání na svoje pokusy jsou žáci vyzváni, aby si ještě jednou prostudovali motivační plakátky a opakovali si slovíčka z plakátku. |
Závěr |
Nástup (říkám anglické termíny a žáci je sami překládají do češtiny formou: kdo ví, vykřikne). Vyhlášení výsledků minizávodů a nominací na celoškolní závody. Úklid sportoviště (všechny povely z dnešní slovní zásoby, které se vztahují k úklidu, použiji jen v anglické formě a sleduji žáky, zda rozumí a ví, co mají udělat). |