Přeskok přes kozu - skrčka, roznožka
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Přeskok přes kozu - skrčka, roznožka
|
Předmět: |
Tělocvik
|
Autor: |
Martin Bauer
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
koza, žíněnka, odrazový můstek, švédská bedna, plakátek s anglickými slovíčky, plakátek s nářadím v angličtině
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Nástup (seznámení s cíli hodiny a představení anglických slovíček, vylepení obou plakátků na zdi sálu). Rozběhání (tři kola v hale) a rozcvičení s důrazem na strečink a protažení pletence kloubu ramenního. V průběhu rozběhání a rozcvičky vykřikuji anglické termíny a přidávám k nim český překlad. Chystání nářadí. Nářadí, které se má nachystat, pojmenovávám rovnou anglicky. Kdo nerozumí, jde se podívat na plakátek s nářadím, který visí na zdi, a pokračuje v práci. |
Hlavní část |
Nácvik dynamického rozběhu a správného náskoku na odrazový můstek (žáci se postupně rozbíhají a odrážejí se z můstku - důraz na rychlost a co nejkratší čas odrazu). Opakování roznožky - žáci absolvují 5 skoků roznožkou (průběžně oprava chyb) Nácvik skrčky: cvičení 1: nácvik odrazu s rukama na bedně cvičení2: žabka - náskok do vzporu dřepmo na bednu Pokus o přeskok skrčkou přes kozu našíř s dopomocí a záchranou učitele. V průběhu hlavní části pojmenovávám nářadí a cvičební úkoly anglicky a ptám se vybraných žáků na to, co jsem právě řekl (překlad). Kdo neví, jde se podívat na plakátek, vrátí se a pokusí se o překlad do češtiny ještě jednou. Po každém doskoku se žáka, který právě doskočil, ptám na překlad jednoho anglického termínu. |
Závěr |
Úklid nářadí s pojmenováváním anglickými termíny ("ukliďte "mat"") Opakování slovní zásoby formou hry Na body (kdo řekne dvakrát správně překlad, odchází do šatny). |