Úrazy a první pomoc
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Úrazy a první pomoc
|
Předmět: |
Tělocvik
|
Autor: |
Martin Bauer
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
tabule, obvazový materiál, krammerova dlaha
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Toto téma je probíráno v učebně s dataprojektorek a počítačem. Seznámení s náplní hodiny. Seznámení s anglickými termíny, které jsem si dopředu napsal na pomocnou tabuli tak, aby je žáci měli po celou hodinu na očích. Anglické termíny jsem přečetl a přidal k nim překlad. Toto celé jsem ještě jednou opakoval a nechal na žácích, aby sami překlad uvedli (žáci ho mohli číst z tabule). |
Hlavní část |
Práce s textem (čtenářská gramotnost) odpovědi na otázky přiložené k textu. Prezentace v Powerpointu (téma: Úrazy a základní první pomoc). Video s resuscitací - následuje můj komentář a dotazy dětí + praktický nácvik uvolnění dýchacích cest, záklon hlavy a poloha rukou při srdeční masáži Práce se schématem neodkladné resuscitace u dospělích podle Guidelines 2005. V průběhu hlavní části narážíme na slovíčka ze slovní zásoby na dnešní lekci. Když se tak stane, použiji místo českého slova rovnou anglické a ověřuji, zda žáci pochopili, co jsem měl na mysli. Zpočátku se ptám, co jsem řekl. Později ke konci hodiny jsme již slovíčka mnohokrát slyšeli, tak překlad již není potřeba připojovat. Př: Polož se na "Stomach". Žáci ví, že si mají lehnout na břicho. |
Závěr |
Opakování slovní zásoby formou hry na body. Na úplný závěr hodiny říkám rychle za sebou anglické termíny a žáci mají rychle reagovat českým překladem. Kdo přeloží správně, dostane bod, kdo má dva body může opustit učebnu. |