Základní gymnastika - cvičení
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Základní gymnastika - cvičení
|
Předmět: |
Tělocvik
|
Autor: |
Martin Bauer
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 14
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
žíněnky, podložky, rubberbandy, plakátek s anglickými termíny a překlady
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Nástup, seznámení s úkoly dnešní hodiny a se slovní zásobou (vyvěšen plakátek s anglickými slovíčky a jejich překlady). Na nástupu dvakrát přečtu všechna slovíčka anglicky a přidám k nim překlad. Rozběhání a rozcvičení (dnes stačí jen krátké, vzhledem k náplni hodiny). Když žáci běhají vykřiknu anglické slovíčko a žáci mi mají sdělit překlad do češtiny. Příprava sportoviště. |
Hlavní část |
Opakování základních úkonů vždy s ukázkou (vzpažit, předpažit, upažit, připažit, předklon, záklon, dřep, klik, sed, leh). Následuje krátká cvičební sestva zahrnující tyto prvky. V průběhu cvičení opakuji anglická slovíčka stylem "Co znamená "muscle"" - žáci odpoví "sval", kdo neví jde se podívat na plakát. Střečink - s žáky si ukazujeme základy strečinku a protahování, postupně projíždíme všechny svalové skupiny s tendencí ke zkracování a ukazujeme si cviky, které vedou k jejich protažení. S žáky opakujeme zásady strečinku (vždy se rozehřátým organismem; bez pocitů bolesti při protahování; pravidelné dýchání; výdrž k protahované poloze).Vždy, když chci použít české slovo z dnešní zásoby při cvičení, řeknu jej rovnou anglicky a sleduji žáky, zda porozuměli. Když nedošlo u všech k pochopení, chci, aby mi slovíčko žáci přeložili sami. |
Závěr |
Žáci na můj pokyn říkají české termíny při odkrývání anglických slovíček napsaných na tabulce. Poté mají žáci za úkol ukázat nebo předvést cvik či část těla, kterou řeknu anglicky. Řeknu "stomach" a žáci si ukáží na břicho. Úklid sportoviště, cvičebního nářadí a náčiní. |