Atletická abeceda
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Atletická abeceda
|
Předmět: |
Tělocvik
|
Autor: |
Jana Nešporová
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav, nástup, zjištění absence v AJ Krátká honička + 2 kolečka kolem tělocvičny na vyklusání. Rozcvičení protažením. Aktivita Běžecká abeceda je součástí úvodní části hodiny zejména v přípravném období, kdy si žáci osvojují běžecké techniky v tělocvičně před hodnocením na dráze (hřišti). Z jazykového hlediska tuto aktivitu zařazuji do hlavní části hodiny, přestože po běžecké abecedě mohou následovt zcela odlišné aktivity. |
Hlavní část |
Vysvětlení (zopakování) nových pojmů v angličtině. Žáci běhají krátké úseky (tělocvičnu na šířku), vybíhají vždy na povel, vracejí se chůzí nebo klusem. Nové pojmy předkládáme postupně, vždy s vysvětlením smyslu cvičení. Postup běžecké abecedy: lifting, skipping na každý třetí krok, skipping, zakopávání na každý třetí krok, zakopávání (na každý), odpichy (každý krok s maximálním odrazem ze špičky, dopad na špičku), člunkový běh s různými startovními polohami. Pokyny jsou vydávány pokud možno dvojjazyčně, nové pojmy žáci opakují kvůli nácviku výslovnosti. |
Závěr |
Žáci vyklušou dvě kolečka mírným poklusem, protáhnou a vydýchají se (při vydýchávání ústně ověříme, že si pamatují nové výrazy, správné provedení i smysl cvičení) |