Africké masky
I. - úvodní informace | |||||
---|---|---|---|---|---|
Název: |
Africké masky
|
||||
Předmět: |
Pracovní vyučování
|
||||
Autor: |
Zdeňka Nechvátalová
|
||||
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 16
|
||||
Přílohy | |||||
|
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
keramická hlína "burelka", nožíky, jehle, čepele, válečky, podložky, tužky, výkresy, štětce, engoby různých barev, děrovače...
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav - anglicky, česky Prezence Vyvětlení a popis následující činnosti. |
Hlavní část |
Nejdříve si žáci nakreslí vlastní návrhy válečných afrických masek - mohou se nechat inspirovat fotografiemi v knihách, které jim dal učitel k dispozici. Po té se pustí každý sám do vlastní práce. Postup jim byl již vysvětlen v úvodu vyučování, takže každý ví, co a jak má dělat. Během vytváření masek učitel chodí mezi žáky a kdo potřebuje, tomu pomůže. Při výuce používá novou anglickou slovní zásobu a neustále ji opakuje. Také ji vyžaduje při rozhovorech se žáky. Jako vizuální opora jim slouží nápisy anglických i českých slovíček a slovních spojeních napsaných na tabuli. Když žáci dokončí práci s hlínou, nechají chvíli svůj výrobek odpočinout, zatím si nachystají engoby různých sytých barev. Poté masky pomalují různými ornamenty do kožovitého stavu keramické hlíny. Hotovou masku dají na určené místo k vysušení. |
Závěr |
V závěru hodiny učitel se žáky zopakuje anglická slova a slovní spojení, tak si ověří, zda si žáci něco zapamatovali.Pro utvrzení a vštípení do paměti si žáci vypracují pracovní list, ve kterém mají za úkol spojovat srávné dvojice. Po zhodnocení práce následuje úklid pomůcek a třídy, konec hodiny, rozloučení. |