Životní perspektivy
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Životní perspektivy
|
Předmět: |
Občanská výchova
|
Autor: |
Veronika Machálková
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Anglický slovník, kopírované listy
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Četba textu: ukázka od T.G. Masaryka. Uvedení do problematiky. Vybraná anglická slovíčka žáci přečtou jednotlivě, která neznají zapíší do sešitu. |
Hlavní část |
Definovat pojmy a zamyslet se nad nimi: životní aspirace, životní ambice, životní cíle, životní profil člověka. Způsob jakým člověk je schopen realizaci svých ideálů, zda porušuje mravní zásady a právní normy. Práce ve dvojicích každý má stanovit po ukončení základního vzdělání svůj idealizovaný profil, jakým by rád směřoval, co proto musí udělat, jaké má možnosti, jestli ho ovlivňují vnitřní či vnější okolnosti. Co také hraje v roli každého člověka, aby dosáhl svých ideálů. |
Závěr |
Opakování vybraných anglických slovíček, Četba vytvořených prací. Shrnutí učitelem. |